Rovere 16–25 år

Har du lyst til å teste nye grenser, lære ledelse i praksis og være med i et godt og kreativt miljø, bør du bli rover! Rovere er de eldste speiderne og er forbilder for de yngre i gruppa.

Som rover er dere organisert i et eget roverlag, og sammen planlegger dere turer og aktiviteter. Dere vil også få mulighet til å være med på mange spennende arrangementer og leirer lokalt, nasjonalt og internasjonalt.

Roverlaget er de eldste speiderne i gruppen, og er for de mellom 16-25 år.

Roverlaget planlegger ulike aktiviteter og møter. Det er fokus på samhold og et godt sosialt nettverk. Roverlaget er som en stor vennegjeng, som har rom for alle.

Aktivitetene varierer avhengig av årstid. Det er spillkvelder, turer, middagskvelder, julegrøt , klatrepark og andre aktiviteter ute.

Mange velger å engasjere seg som ledere i gruppa ved siden roverarbeidet, men det er roverspeiding som er kjernen for denne aldersgruppa.

Kontaktperson for Roverlaget er June : roverlaget@4bergen.no