Kåken er 4.Bergen-Sandvikens hytte. Den har beliggenhet noen hundre meter nord for Rundemanen. Kåken har 100 års jubileum i år 2006 og har vært i gruppens besittelse siden 1958 . Her er hverken innlagt strøm eller vann så speiderne må klare seg uten slike fasiliteter. Der er forøvrig en prima utedo. Av og til må vedskjulet fylles opp igjen og en gang i året inviteres speidere og foreldre til dugnad på Kåken.

Nødplakat Kåken Byfjellene 68

Foreldrelaget har gjort et løft for å sette Kåken i bedre stand. Det er gjort arbeider både innvendig og utvendig . Det ble satt inn et nytt vindu på loftets vestgavl og laget en utvendig rømningsvei for å bedre brannsikkerheten. Solcelle anlegget er satt i stand og møbler reparert. Utvendig er hele hytten tjærebredd.

Trenger du hjelp?

Er uhellet ute og du trenger å tilkalle hjelp så finner du nødvendig informasjon på Kartverkets nødplakat for Kåken. Last ned nødplakaten og oppgi koordinatene til hjelpemannskapene.